Aktywny sposób na majówkę

Aktywny sposób na majówkę

Wszyscy wiemy, że o zdrowie i piękną sylwetkę warto dbać przez cały rok, ale wiosna i nadchodzące lato szczególnie nas do tego motywują. Warto pomyśleć o zdrowym odżywianiu i aktywności fizycznej podczas tegorocznej majówki.

Weekend majowy to zwykle czas, kiedy wielu ludzi po raz pierwszy wsiada na rower lub zaczyna jakąkolwiek aktywność sportową po zimowej przerwie. Nie marnujmy więc czasu i korzystajmy z „majówki” by dotlenić nasz osłabaiony po zimie organizm. Przedstawiam zatem kilka sposobów na aktywne umilenie czasu podczas tych wolnych dni:


1. Bieganie

Bieganie to same zalety! Poprawia kondycję fizyczną i psychiczną oraz pozwala utrzymać prawidłową masę ciała. Naukowcy dowodzą też, że bieganie posiada sprawdzone efekty prozdrowotne takie jak min.: obniżenie ciśnienia, wzmocnienie kości, lepszą pracę płuc. Poza tym biegać można wszędzie, o każdej porze i w każdym wieku.

2. Nordic Walking

Nordic Walking wcześniej było znane jako metoda letniego treningu dla narciarzy biegowych, dziś jednak funkcjonuje jako samodzielna dyscyplina sportowa. Uprawianie jej przynosi wiele korzyści , a mianowicie: pomaga w rehabilitacji, poprawia sylwetkę i ogólną koordynację, wspomaga odchudzanie, ale pod warunkiem stosowania prawidłowej jej techniki.

3. Jazda na rowerze

Jazda na rowerze, to nie tylko przyjemny sport, ale również wspaniały sposób na postrzeganie otaczającej nas przyrody i poznawanie różnych nowych miejsc, wycieczkę z przyjaciółmi, a także zabawę dla dzieci. Ten sposób aktywności nadaje się dla każdego, ponieważ nie obciąża stawów i każdy może robić to w optymalnym dla siebie tempie. Jazda na rowerze rozwija ogólną sprawność i wydolność organizmu, a dodatkowo ułatwia oddychanie, wspomaga odchudzanie, ponieważ w ciągu 1h możemy spalić aż 500 kcal w tempie spokojnym, oraz 800 kcal przy intensywnej jeździe.

4. Joga

Joga, to doskonały sposób na rozciągnięcie swoich zastałych po zimie mięśni, szczególnie dla osób spędzających dużo czasu za biurkiem, przy komputerze, ogólnie w pozycji siedzącej. Jest bardzo pomocna przy problemach zdrowotnych takich jak: bóle kręgosłupa i bóle menstruacyjne, dodatkowo w okresie dużego przeciążenia psychicznego. Niektórzy ćwiczą jogę, aby wyciszyć się i znaleźć spokój. Z pewnością taki rodzaj sportu można wykorzystać przy deszczowej aurze, ponieważ wystarczy nam do tego kawałek przestrzeni w naszym domu, mata lub kocyk.

Jednak najdoskonalszym rozwiązaniem jest połączenie aktywności fizycznej z odpowiednią dietą. Należy zapewnić naszemu organizmowi takie paliwo, które dodaje siły, a jednocześnie nie obciąża układu trawiennego.

Jakakolwiek aktywność fizyczna przestaje mieć sens jeżeli w przerwie podczas uprawiania naszego sportu zjemy ciężkostrawny, pełen cukru obiad. Wiemy, że nie warto w ten sposób niwelować efektów jakie dotąd uzyskaliśmy. Zamiast dań typu fast food czy słodyczy proponuję wybrać drób, sałatki i desery w stylu fit.

Zatem do dzieła! A wówczas nasza majówka przyniesie nam dużo satysfakcji i radości, a organizm z pewnością odwdzięczy się nam poprzez dobre samopoczucie i lepszą kondycję.

Ja nie próżnuję…..

Nie zwlekajcie, zacznijcie już dziś!

Ja natomiast wszystkim życzę udanej i aktywnej majówki!

Marzena

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial